Populárne americké noviny „spôsobili kómu“ priemerného liberála a technokrata uverejnením článku, že súčasné „digitálne vzdelávanie“, podobne ako zvyšok digitalizácie, je údelom žobrákov. Ukazuje sa, že bohatí v USA odmietajú nielen služby „digitálnej ekonomiky“, ale aj smartphony, sociálne siete, online nakupovanie a najviac školy, ktoré používajú gadgets.
V roku 2019 vyšiel na RIA „Katyusha“ (1)článok, ktorý hovoril o tom, kam propagovaná digitalizácia všetkých a všetkého skutočne vedie, a to pomocou príkladu filmov BBC o nie tak vzdialenej budúcnosti v roku 2039. Tam bol pre „pokrok“ predstavený život, v ktorom nie je miesto pre vašu rodinu, váš vlastný domov a pocity. Všetci žijú na ubytovni , jedia umelé jedlo a výrobky z hmyzu a sú zvrátení vo virtuálnom svete. Presnejšie, nie všetci, ale „priemerný občan“, ktorý bude znížený na úroveň otroka alebo „jednej pracovnej jednotky“. V tomto článku sa predpokladalo, že digitalizácia nebude mať vplyv na jej hlavných lobistov – svetovú oligarchiu. A v tom istom čase prišiel jasný dôkaz vo forme veľkého článku z denníka New York Times(2)
Zatiaľ čo naši domáci ,,odborníci „ hovoria, že život vo virtuálnom prostredí je progresívny a nevyhnutný, bohatí Američania, to znamená väčšina z bohatých na svete, to odmietajú:
„Chcú, aby sa ich deti hrali so svojimi rovesníkmi a aby sa darilo súkromným drahým školám bez technológií a z toho tie školy profitujú. . Bohatí ľudia sú ochotní a schopní za to zaplatiť. Viditeľná ľudská interakcia – život bez telefónu počas dňa, vystupovanie zo sociálnych médií – sa stala symbolom stavu. Čím viac monitorov sa objaví v živote chudobných, tým viac zmizne zo života bohatých. Čím ste bohatší, tým viac míňate za to, že budete za scénami. Generálny riaditeľ luxusného inštitútu Milton Pedraza, ktorý radí spoločnostiam o tom, ako chcú najbohatší žiť a utrácať, zistil, že bohatí chcú minúť za niečo ľudské. Podľa prieskumu svojej spoločnosti odhadované výdavky na činnosti, ako sú voľný čas a potraviny, prevyšujú výdavky na tovar, a vidí to ako priamu reakciu na šírenie digitálneho obsahu. „Teraz sa vzdelávanie, zdravotnícke zariadenia, všetci začínajú zaoberať tým, čo robí človek. Táto osoba je teraz veľmi dôležitá, “povedal pán Pedraza.
Predstavte si, že iPhone je dnes v USA známkou žobráka! A všetko, o čom nás presviedčajú, že je potrebné odmietnuť ako prežitok „socíku“, ako napríklad školy, kde sú deti vyučované dobrými učiteľmi, nemocnice, kde liečia profesionálni lekári, a dokonca organizovanie banálnych veselých svadieb s živými hosťami – to všetko sú v Hollywoodu a medzi americkými boháči veci mimoriadne „in“. Zistenie, ktoré je pre naše hviezdy a tých, ktorí chcú byť tiež „in“, niečo nepochopiteľné. Pritom autori článku ďalej vysvetľujú, že odmietnutie akéhokoľvek virtuálneho charakteru – od sociálnych sietí a chytrých telefónov až po používaní miniaplikácií vo vzdelaní – to nie je nejaký rozmar všelijakých Rockefellerovcov, ale jediný spôsob, ako získať inteligentný a schopné nasledovníkov.
Prvé výsledky štúdie pamätníka Národného inštitútu zdravia o vývoji mozgu u 11 000 detí ukázali, že tí, ktorí trávia viac ako dve hodiny denne sediaci pred obrazovkami, majú v myslení nižšie skóre ako tí, ktorí čítajú knihy. Najznepokojivejšie výskumy ukazujú, že mozgy detí, ktoré trávia veľa času sledovaním obrazoviek a čítaním kníh, sú odlišné. Niektoré deti majú „početné“ predčasné rednutie mozgovej kôry. U dospelých jedna štúdia zistila súvislosť medzi časom stráveným na pomôckach a depresiou.
Proti použitiu gadgetov sa vyjadril aj popredný autor Americkej akadémie pediatrie a popredný pediater detskej nemocnie v Seattlu Dimitrij Christakis. Tvrdí, že dieťa, ktoré sa učí v iPadu stavať s virtuálnymi kockami , nevie, ako to dokáže so skutočnými kockami.
Technické spoločnosti tvrdo pracovali (lobovali), aby donútili verejné školy zavádzať programy, ktoré vyžadujú , aby každého študenta donútili prijať jeden notebook a pritom tvrdili , že deti tak budú lepšie pripravené na budúcnosť založenú na digitalizácii. . Ale zatiaľ čo druhým zavádzajú túto digitalizovanú budúcnosť, svoje vlastné deti vychovávajú úplne inak.
V malých mestách okolo Wichita, kde boli rozpočty škôl také nízke, že Najvyšší súd rozhodol o ich neekonomickosti , boli učitelia a učebné pomôcky nahradení softvérom a študenti trávili väčšinu školského dňa ticho pri notebooku. A v tú istú dobu je v Silicon Valley čas strávený pri obrazovkách stále viac považovaný za nezdravý. Jednou z najobľúbenejších základných škôl je tam miestna Waldorfská pedagogika, ktorá sľubuje návrat ku koreňom a zavedenie takmer klasického vzdelávania. V dôsledku toho sa ukazuje, že zatiaľ čo bohaté deti vyrastajú s minimom času stráveným s gadgety, chudobné deti sa k nim obracajú čoraz častejšie, „uvádza vo svojom článku New York Times.
Na tom nie je čo komentovať . V skutočnosti sme v situácii, keď samotní majitelia informačných gigantov, ktorí platia za zavedenie stále väčšieho množstva gadgetov do vzdelávania a prispievajú tak k debilizácii populácie závislej od ich služieb, posielajú svojich mladých ľudí do normálnych škôl bez „počtu“ a za malé peniaze. Okrem toho tu táto ,,droga“ nebola zavedená náhodne. ,,Chudobným a strednej triede sa tvrdia že gadgety sú pre nich a ich deti dobré a dôležité. Za týmto účelom sú v technologicky vyspelých spoločnostiach na výplatných páskach psychológovia a neurovedci, ktorých úlohou je čo najrýchlejšie a pokiaľ možno na čo najdlhšiu dobu prikovať oči i myseľ detí k obrazovkám počítačov … „Ľudia sa utiekajú k tomu, čo poznajú – k monitorom . Je to ako bežať do rýchleho občerstvenia, „povedal Sherry Turkle, profesor sociálnej vedy a technologického výskumu na Massachusetts Institute of Technology. A rovnako ako odmietnutie rýchleho občerstvenia je ťažšie, keď je to jediná reštaurácia v meste, tak je pre chudobných a strednú triedu oveľa ťažšie vyhýbať sa svetu mobilných telefónov a počítačov. Aj keď sa niekto rozhodne žiť offline, je to často nemožné. Rodičia študentov verejných škôl možno nechcú, aby sa ich deti učili s gadge v ruke, ale takú možnosť nemajú, keď je veľa tried teraz postavených na individuálnych laptopových programoch( ilúzia COVID-19 to značne urýchli ). Skutočnosť je tiež taká, že v našej kultúre rastúcej izolácie, v ktorej zmizlo toľko tradičných zhromažďovacích miest a sociálnych štruktúr, gadgety už zapĺňajú rozhodujúcu časť prázdnoty, „dodávajú americkí novinári.
Pripomínam, že sa nejedná o text konšpiračných teoretikov, ktorí hovoria o budovaní novej spoločnosti otrokov pod kontrolou „Veľkého Brata“. To je úctyhodný a nesmierne tolerantný New York Times, ktorý celkom oficiálne hovorí, že áno – v skutočnosti IT spoločnosti vedia, že ľudia z ich tovarov hlúpnu, ba čo viac, držia si veľký aparát zamestnancov, ktorí sú nútení debilizáciu obyvateľstva ešte zrýchliť. Svoje deti však držia čo najďalej od všetkých tých „noviniek“. A samozrejme, oni sami radšej nakupujú veci v obchodoch ako na internete, chodia k lekárom, než aby použili vzdialenú pomoc a jedia v dobrých reštauráciách ( u nás pre menej majetných domáce stravovanie), než aby si objednávali fast food prostredníctvom internetu.
A tu sa vraciame k videám z BBC ukazujúcim ľudí, ktorí nie sú nijako zvlášť nadaní a žijú vo sparťanských podmienkach v roku 2039 – teda tí, ktorým dnes je 5 – 10 rokov. Sú to „nuzáci“, ktorí sa naučili novým pravidlám v škole s gadgety, ktorí sa zapoja do sociálnych sietí a stanú sa hlavnými „pracovnými zdrojmi“. Proste otrokmi tých, ktorí posielajú svoje deti do klasických škôl a lieči sa v bežných nemocniciach. Sú to klasickí otroci, ktorí budú mať prístrešie, nejaké jedlo z kobyliek a oblečenie z rafinovanej ropy. Iba miesto ciachy budú mať identifikačné číslo, namiesto okov im budú dané gadgety a dohliadať na nich bude neslávne preslávená umelá inteligencia. A táto budúcnosť sa už blíži; nielen v Štátoch a na Západe, ale aj u nás.
Ako vychovávate svoje deti VY ?
(1)https://katyusha.org/view?id=11675
(2)https://www.nytimes.com/2019/03/23/sunday-review/human-contact-luxury-screens.html
ZAUJIMAVY CLANOK. som rad, ze voci digitalizacii... ...
Virtuálna realita je pre tých, ktorí si nemôžu... ...
Celá debata | RSS tejto debaty